استاندار لرستان مطرح کرد: لزوم اعطای اختیارات ویژه به استانداران

فرهاد زیویار گفت: اعطای اختیارات ویژه به استانها راهکار مناسبی در کمک به رفع مشکلات خواهد بود.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از لرستان ؛ زیویار دوشنبه شب در شورای مجله خبریمه ریزی و توسعه استان که با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور و هیئت همراه، حجت الاسلام سید احمد رضاشاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، معاونین استاندار، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، شهرداران و مدیران و مسئولین استانی برگزار شده بود ، اظهار کرد: اعطای اختیارات ویژه به استانها راهکار مناسبی در کمک به رفع مشکلات خواهد بود که اگر در سطح کشور اجرایی شود، می تواند تکمیل کننده گام های اولیه مجموعه دولت باشد .

او ضمن تقدیر از زحمات وزیر کشور و هیئت همراه در سفر به استان ، افزود: دکتر وحیدی به واسطه حضور در هشت سال دفاع مقدس، با جانفشانی ها و از خودگذشتگی های مردم لرستان در طی این دوران آشنایی کامل دارد .

زیویار تصریح کرد: لرستان سرزمینی دارای ظرفیت ها و مولفه های بسیار برای پیشرفت است که در نوع خود کم نظیر هستند و در سفر امروز وزیر محترم کشور به استان برخی از این ظرفیت‌ها مورد بازدید قرار گرفت .

او بیان کرد: باید اذعان داشت لرستان علی‌رغم داشته ها و ظرفیت هایش در جایگاهی که استحقاق‌ دارد قرار نگرفته است و امروز برای رسیدن به این جایگاه نیازمند تغییر است و این تغییر با تلاش، جدیت و توجه ویژه محقق می گردد .

زیویار گفت: مردم لرستان از دولت سیزدهم انتظارات بسیاری دارند و این انتظارات با کار جهادی دولتمردان، مسئولین، علما، روحانیون، نخبگان و هر کس در هر جایگاهی که مسئولیتی بر عهده دارد، برآورده خواهد شد .

استاندار لرستان با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور مصوبات امیدبخشی برای لرستان در نظر گرفته شد ، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در استان گام اول را به خوبی برداشته و برخی پروژه ها مانند راه آهن، ساخت سدها و سایر پروژه های اقتصادی که برای لرستان مهم و حیاتی هستد، به خوبی توسط رئیس‌ جمهور در این مصوبات لحاظ شدند .

او با ابراز امیدواری در رابطه با کمک دولت برای به نتیجه رساندن مصوبات سفر ، ادامه داد: برای تکمیل پروژه های استان در حوزه آب و برق اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان، در حوزه راه حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان و در بخش صنعت، کشاورزی و سایر حوزه ها اعتبارات خوبی برای لرستان منظور شده است که در کمک به رفع مشکلات موثر خواهد بود .

زیویار تاکید کرد: برای رفع مشکلات پروژه های استان لازم است تحول در نظام مدیریت، اجرایی شده و با تمرکز زدایی از رفت و آمد ها به مرکز برای پیگیری پروژه ها کاسته شود و در واقع با دادن اختیارات به استانها مشکلات رفع گردد .

انتهای پیام


پست های مرتبط