مشکین شهر در حوزه های مختلف دارای ظرفیت های فراوان است

استاندار اردبیل گفت: شهرستان مشکین شهر در حوزه های مختلف دارای ظرفیت های فراوان است باید در ارتفای این ظرفیت ها هدف گذاری کنیم.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه شورای اداری شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد:تمام نعمت‌های خداوند در شهرستان مشگین‌شهر نهفته است، باید در حوزه گردشگری، کشاورزی، معدن، صنایع تبدیلی، باغی و… ما تحول عظیمی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با تدبیر و مدیریت شایسته می‌توان از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان بهره مند شویم افزود: در مسیر تولید ثروت و افزایش رفاه مردم نیازمند تلاش شبانه روزی و جهادی هستیم و دستگاه های اجرایی به نگاه باز و همکاری بیشتر به حل مسایل پرداخت کنند.

استاندار اردبیل گفت: در دولت سیزدهم برای حل مشکلات و اجرای پروژه ها تصمیمات شجاعانه گرفته شده و خدمت به مردم به عنوان یک اصل در رأس کارها قرار دارد و در عمل نیز باید مردم آثار خدمت را لمس کنند.

وی از سازمان جهاد کشاورزی استان خواست الگوی باغداری اقتصادی را در مشگین‌شهر با هدف تولید ثروت به مردم منطقه ارائه دهد.

این مسوول توسعه باغات در اراضی شیب‌دار را برای مشکین شهر مناسب ارزیابی کرد و گفت: تولید محصولات باغی با ارقام با ارزش افزوده، الگوی سودآوری و تولید ثروت بیشتر مورد توجه و مطالعه قرار گیرد.

عاملی ادامه داد: با تکمیل سدها، پایاب سد سبلان و تأمین منابع آب در مشگین شمالی و جنوبی از طریق شبکه پایاب سد سبلان اراضی منطقه ارشق و روستاهای اطراف صورت می گیرد..

وی تصریح کرد: مهمترین مطالبه مردم منطقه توجه به عمران و آبادانی شهرستان است و ضرورت تکمیل بزرگراه اردبیل به مشگین و اتصال آن به اهر دارای اهمیت است تا فروردین سال آینده ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل و ۵۰ کیلومتر نیز در طول سال ۱۴۰۱ با تلاش و پیگیری‌ها به سرانجام می رسند.

رییس شورای اداری استان بیان کرد: از ۷ تقاطع محور اردبیل – مشگین‌شهر نیز ۵ تقاطع اجرایی شده و عملیات اجرایی ۲ تقاطع نیز در سال‌های آینده تکمیل می شود.

عاملی اظهار کرد: در بخش راهداری و آسفالت راه‌های روستایی روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی و همچنین توجه به طرح‌های گردشگری اقدامات خوبی آغاز شده که با همکاری فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر پروژه‌های متعدد در این حوزه عملیاتی و اجرایی می شود.

وی تصریح کرد:تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی رضی و ناحیه صنعتی شماره ۲ مشگین‌شهر و بهره‌برداری از معادن این شهرستان ضرورت دارد.

استاندار اردبیل افزود: ذخایر مناسب مس و مولیبدن و توسعه صنایع فرآوری این محصولات مورد توجه قرار دارد و در کنار طرح‌های عمرانی و زیربنایی، در بخش عمران شهری نیز طرح‌های مختلف در مشگین‌شهر به سرانجام رسیده و امکان رفاه عمومی بیشتر فراهم خواهد شد.

در این جلسه مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حفاظت محیط زیست، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیران آب منطقه ای، آب و فاضلاب و شهرک های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی پیشنهاد و گزارش عملکرد خود را تشریح کردند.

انتهای پیام


پست های مرتبط