طلاق در شهرستان خلخال 14.7 درصد نسبت به مشابه پارسال کاهش داشت

میر مرسلی رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال از کاهش 14.7 درصدی طلاق در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در خلخال خبر داد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از اردبیل، سیدناصر میرمرسلی رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان خلخال در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال افزود: سند کاهش طلاق خلخال در سال ۹۷ تدوین شده و تلاش دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد در چهارچوب مجله خبریمه‌های پیش‌بینی شده در این سند منجر به دستیابی کامل به اهداف کاهش طلاق خواهد شد.

وی اظهارکرد: با هدف تسهیل در امر مقدس ازدواج ، کمک به تشکیل خانواده در بین قشر جوان و استفاده از ظرفیت مالی خیرین در این امر خیر بزودی مجمع خیرین ازدواج در این شهرستان تشکیل می‌شود.

وی مشکلات اقتصادی و تامین هزینه‌های سنگین ازدواج را از عوامل تاثیرگذار در کاهش آمار ازدواج ذکر کرد و گفت: با استفاده از کمک مالی خیرین ازدواج می‌توان بخشی از این هزینه‌ها را تامین و زمینه تشکیل خانواده برای جوانان در آستانه سن ازدواج را فراهم کرد.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال همچنین بیان کرد: تشکیل مجمع خیرین ازدواج می‌تواند بسیاری از مشکلات را که دولت قادر به حل آنها نیست ، برطرف و از طرفی ازدواج جوانان را تسهیل کند.

او گفت: صدور مجوز برای راه‌اندازی نهادها و تشکل‌های فعال در زمینه افزایش ازدواج و کاهش طلاق ، اجرای قوانین جدید مصوب مجلس شورای اسلامی و سیاست‌های جدید دولت در تسهیل امور جوانان راه را برای حل بسیاری از مشکلات جوانان هموارتر خواهد کرد.

میرمرسلی افزود: مجموعه اقدامات حمایتی اخیر مجلس شورای اسلامی و دولت در حمایت از خانواده و تسهیل امور جوانان و صیانت از جمعیت جوان جامعه از جمله ارائه تسهیلات ویژه برخورداری از مسکن و خودرو در ازدواج تاثیرگذار بوده و خطر تهدید کاهش جمعیت جوان کشور ناشی از کم‌رنگ شدن فرهنگ ازدواج و فرزندآوری در بین همسران جوان در سال‌های آینده را کاهش خواهد داد.

او گفت: در خلخال بسیاری از مشکلات از جمله ناتوانی جوانان از تامین ودیعه و اجاره بهای غیرمتعارف مسکن ، موجب جدایی همسران و افزایش آمار طلاق می‌شود.

انتهای پیام


پست های مرتبط