تسهیل مجوزدهی سبب کارآفرینی و کاهش هزینه های سرمایه گذاری می شود

رئیس صنف فروشندگان پوشاک همدان با بیان اینکه به دلیل شرایط بد اقتصادی و بیماری کرونا امسال هم مانند سال گذشته شاهد استقبال و خرید های عید نبوده ایم،اظهار کرد: فعالان این صنف در حال حال حاضر با چک های برگشتی و بدهی های فراوان گرفتار شده اند و نیازمند حمایت و پشتیبانی دولت هستند.



حجت‌الله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار مجله خبری از همدان، با بیان اینکه به دلیل شرایط بد اقتصادی و بیماری کرونا امسال هم مانند سال گذشته شاهد استقبال و خریدهای عید نبوده‌ایم، اظهار کرد: فعالان این صنف در حال حاضر با چک‌های برگشتی و بدهی‌های فراوان گرفتار شده‌اند و نیازمند حمایت و پشتیبانی دولت هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکل‌های که صنف پوشاک با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند سخت و گیری‌های دارایی است، اذعان کرد: سخت‌گیری در اعطای مجوزها باعث پیدایش امضاهای طلایی می‌شود حال‌آنکه اگر مجوز را برای افراد کارآفرین صادر می‌کنیم می‌تواند تأثیر به سزایی بر تولید و اشتغال کشور داشته باشد.

رئیس صنف فروشندگان پوشاک همدان با بیان اینکه فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط کمک بزرگی به دولت و ارزآوری می‌کند، اذعان کرد: به طور مثال صنف پوشاک با کمترین سرمایه و اشتغال‌زایی خوب می‌تواند در ارزآوری کشور مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه اعطای مجوز قدم اول هر کسب‌وکاری، تولید و اشتغال است، اذعان کرد: لذا هر چه‌قدر در روند اعطای مجوزهای کسب‌وکار تسهیل و تسریع کنیم در ایجاد انگیزه برای کارآفرینی و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری تأثیرگذار خواهد بود .

ناصری با بیان اینکه شاکله اصلی اقتصاد را تولید تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: زمانی که برای فعالان اقتصادی و کسب‌وکار که به‌عنوان پیشرانان این عرصه محسوب می‌شوند را محدودیت ایجاد می‌کنیم باید منتظر عواقب احتمالی و حتمی آن که شامل توقف رشد تولید و اقتصاد، بیکاری، فقر و غیره باشیم.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط بد اقتصادی و بیماری کرونا امسال هم مانند سال گذشته شاهد استقبال و خریدهای عید نبوده‌ایم، اظهار کرد: فعالان این صنف در حال حاضر با چک‌های برگشتی و بدهی‌های فراوان گرفتار شده‌اند و نیازمند حمایت و پشتیبانی دولت هستند.

رئیس صنف فروشندگان پوشاک همدان، تصریح کرد: میزان تسهیلات معین شده برای واحدهای صنفی آسیب‌دیده از کرونا از ۶ تا ۱۶ میلیون بوده و این مبلغ کفاف ضرر و زیان‌های این قشر را نمی‌دهد، حتی یک ماه اجاره عقب‌افتاده آنها را هم جبران نمی‌کند.

وی بیان کرد: بالغ بر ۷۰ درصد واحدهای صنفی این رسته اجاره‌ای و بیشتر فعالان این صنف افراد دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هستند که به شغل فروشندگی روی آوردند.

انتهای پیام


پست های مرتبط