چهار طرح مهم برق منطقه ای تابستان امسال در قزوین افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: طرح های افزایش ظرفیت پست بویین زهرا، نوسازی پست 230 کیلوولت قزوین، ایجاد خطوط پست های شال و شهرک صنعتی حکیمیه تا پایان تابستان به بهره برداری می رسد.



به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری از قزوین؛ نشست مجمع نمایندگان استان قزوین با مدیران صنعت آب و برق روز پنجشنبه در شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد.

در این نشست که رجب رحمانی، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، بیرنوندی مدیرعامل ابفا، فرهور مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی، خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، خلج مدیر شرکت برق منطقه ای زنجان، حضور داشتند در خصوص ظرفیت ها و چالش های حوزه آب و برق در استان بحث و تبادل نظر شد.

علی خلجی در این نشست اظهارداشت: در اجرای طرح های تامین انرژی برق در استان پیگیر و جدی هستیم و نگاه ما در راستای حمایت از تولید و اشتغال است لذا به همه تقاضاهای صنعتی پاسخ می دهیم.

وی اضافه کرد: یکی از چالش های حوزه انرژی در شرایط کنونی پرداخت سوبسید برق است و تا این موضوع حل نشده و قیمت برق واقعی نشود نمی توانیم در اجرای طرح های توسعه انرژی سرعت قابل قبولی داشته باشیم.

خلجی تصریح کرد: در استان قزوین چهار طرح مهم شامل افزایش پست بویین زهرا، نوسازی پست 230 کیلوولت قزوین، خطوط پست های شال و شهرک صنعتی حکیمیه در حال اجراست که امیدواریم تا پایان تابستان به مرحله بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان یادآورشد: در حوزه نیروگاههای مقیاس کوچک چالش هایی در نحوه پرداخت هزینه برق تولید شده و تعرفه آن داریم که به دلیل بدهی مشترکین ما نیز قادر به پرداخت آن نیستیم.

وی گفت: یک نیروگاه 15 مگاواتی مقیاس کوچک در شهر شال که قرارداد آن در زمره توسع پنجم توسعه محسوب می شود با مشکل مواجه شده که اگر این طرح در ردیف مجله خبریمه ششم قرار گیرد می توانیم فعالش کنیم تا به تولید برسد.

خلجی اظهارداشت: با توجه به افزایش هزینه های احداث و نگهداری شبکه های برق در تامین اعتبارات این بخش با مشکلات جدی مواجهیم و اعتبارات استانی نیز کافی نیست و محقق نشدن سرمایه گذاری بموقع نیز بر چالش ها افزوده که از نمایندگان درخواست می کنیم برای رفع آن همراهی کنند.

وی یادآورشد: 163 مگاو.ات نیروگاه بادی در استان در حال بهره برداری است و علیرغم وجود ظرفیت های بسیار زیاد، هنوز در جذب سرمایه گذار مشکلاتی داریم که همه باید کمک کنند تا این مانع نیز برطرف شود.

این مدیر صنعت برق گفت: اگر بسرعت نتوانیم نیروگاههای تجدید پذیر در استان را توسعه بخشیم در آینده برای تامین انرژی مورد نیاز صنعت و کشاورزی و خدمات با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

سرقت شبکه های برق نگران کننده است

وی اضافه کرد: متاسفانه در ماههای اخیر میزان سرقت تجهیزات شبکه های برق در استان افزایش یافته که هزینه های سنگینی را به شرکت تحمیل کرده و موجب خاموشی های غیرقابل پیش بینی نیز شده که با کمک نیروی انتظامی بایستی برای نگهداری مناسب از تاسیسات برق مجله خبریمه ریزی و اقدام شود.

خلجی در خصوص مشکلات نیروی انسانی هم نکاتی را متذکر شد و افزود: در کنار کمبود نیروی انسانی موضوع تفاوت افزایش حقوق 58 درصدی بخش کارگری و 10 درصدی کارمندی در شرکت های برق مشکل ساز شده که امیدواریم نمایندگان به آن رسیدگی کنند.

یادآوری می شود مدیریت برق منطقه ای قزوین در حال حاضر زیر نظر شرکت برق منطقه ای استان زنجان فعالیت می کند و مستقل نیست.

انتهای پیام



پست های مرتبط