روند رو به رشد در حفاظت از پارک ملی گلستان/تخصیص اعتبارات ویژه برای ذخیره گاه زیست کره

رئیس پارک ملی گلستان با اشاره به روند رو به رشد حفظ و حراست از پارک ملی گلستان گفت: در بسیاری از شاخص ها از بسیاری از کشورهای توسعه یافته پیشی گرفته ایم.



به گزارش خبرنگار مجله خبری از گرگان؛ مهدی تیموری در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در پارک ملی گلستان خدمات خوبی در حال انجام است و امثال شهید باشقره جان خود را برای حفظ و حراست از پارک از دست داد.

وی افزود: یکی از همکاران محیط بان ما ۵۴ ساچمه در بدن خود دارد و این سختی را به خاطر علاقه به محیط زیست وحفظ آن تحمل میکنند.

وی با شاره به اینکه پارک ملی گلستان نگین طبیعت ایران و آبروی سازمان محیط زیست است گفت: با توجه به اینکه پارک ملی یک اکوسیستم خاص و ذخیره گاه زیست کره محسوب میشود نگاه ملی برای حراست از آن کم است و برای حفظ آن باید نگاه جهانی وجود داشته باشد.

وی از پارک ملی گلستان با عنوان یکی از مکان های اصلی میراث طبیعی جهانی یاد کرد و بیان داشت: اعتبارات ویژه و خاصی برای این منطقه جذب شده است.

وی گفت: در حال حاضر پارک ملی گلستان در بسیاری از شاخص های ارزیابی نظیر حفاظت، مشارکت مردمی، مرمت و بهسازی، عملیات عمرانی و زیر ساختی و وسایل حفاظتی از بسیاری از کشورهای توسعه یافته پیشی گرفته است.

وی یادآور شد: متاسفانه با وجود روند رو به رشد حفظ و حراست از پارک ملی گلستان طی چند سال گذشته اکثر اوقات تنها نگاه های منفی منتشر و زحماتی که در این پارک کشیده شده دیده نمی شود.

تیموری همچنین تاکید کرد: بیشترین جمعیت قوچ، میش و مرال در کشور متعلق به پارک ملی گلستان است.

انتهای پیام



پست های مرتبط