دستگاه قضا ملجا و پناهگاه آحاد مختلف مردم است

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه دستگاه قضا ملجا و پناهگاه آحاد مختلف مردم است، اظهار داشت: دستگاه قضایی علاوه بر رسیدگی به تظلمات، شکایات و درخواست های مردمی وظیفه دارد پیشگیری از جرم، نظارت بر اجرای قوانین، حل اختلاف مردم را از طریق شوراهای حل اختلاف و هیأت های صلح استان پیگیری کند.



به گزارش مجله خبری ایلام،عمران علی محمدی در بازدید از شهرستان سیروان و در دیدار با فرماندار منطقه به اصل 156 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: قوه قضائیه پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت بوده و این عدالت همه جانبه در همه امور و شئون جامعه جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت در این منطقه رضایت بخش است، اظهار داشت: مجموعه دولت در این مدت کوتاه اقدامات ارزشمندی در زمینه های مختلف در این شهرستان انجام داده که قابل تقدیر و قدردانی است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه دستگاه قضا به عنوان یک دستگاه تخصصی و حاکمیتی بعد از 42 سال باید یک دستگاه عالم پرور باشد، تصریح کرد: دستگاه قضایی وقتی رای صادر می کند تولید علمی و حقوقی که به وجود می آید می بایست بر اساس فقه غنی اسلام و قوانین مدون و متکامل نظام جمهوری اسلامی ایران باید یک رای فاخر باشد و قابل ارائه برای همه جامعه و کشورهای اسلامی باشد.

علی محمدی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی علاوه بر این که به وظیفه ذاتی خود عمل می کند حالت برون زایی هم برایش ایجاد شده یعنی این مجموعه به تمام امور ورود پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: در استان پرونده های کثیرالشاکی و پیچیده ای که داریم در بحث تقویت اتقان آرا یک شورای رهنمون قضایی برای اولین بار در کل کشور در استان ایلام ایجاد شده تا از این طریق رضایتمندی عمومی مردم فراهم شود.

علی محمدی به شورای رهنمون قضایی اشاره کرد و افزود: این شورا در خارج از وقت اداری به موضوعات پیچیده حقوقی با حضور قضات باتجربه دستگاه قضایی استان رسیدگی می شود.

وی از پایش مجرمان حرفه ای شناسنامه دار در استان خبر داد و اظهار داشت: مجرمانی که نفع اقتصادیشان در ارتکاب جرم است اعم از مواد مخدر، جرائم خشن، جرائم سازمان یافته که ما برای تعیین تکلیف این ها جلسات متعددی داشتیم و خواهیم داشت و همه امور آن ها مورد پایش قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه وجود قاضی تعزیرات در شهرستان ها ضروری است، گفت: در چند روز گذشته با تعزیرات کشور در این خصوص صحبت های لازم صورت گرفته که انتظار می رود این مشکل که خواسته عمومی برخی شهرستان ها است، برطرف شود.

سیروان یکی از مناطق امن از لحاظ کاهش جرائم اجتماعی است

همچنین فرماندار سیروان در این دیدار با اشاره به اینکه این منطقه به لحاظ جرائم اجتماعی یکی از شهرستانهای امن استان است،گفت:کاهش سرقت، درگیری ، سازش از طریق شوراهای حل اختلاف و معتمدین و ریش سفیدان یکی از نقاط مثبت در این شهرستان است.

"علیرضا رئیسی" از نگاه ویژه مدیریت ارشد استان به این شهرستان قدردانی کرد و افزود: استاندار ایلام در طول این مدت کوتاه چندین بار به این شهرستان سفر کرده و با اختصاص اعتبارات ویژه به رفع محرومیت این دیار کمک شایانی کرده است.

وی با بیان اینکه مجموعه دستگاه قضا در شهرستان در همه زمینه ها به مشکلات مردم رسیدگی می کنند و با دولت همراه و همگام هستند، اظهار داشت: دادگستری سیروان با خدمت بی منت به مردم و رفع مشکلات قضایی آنان قدمهای خوبی برداشته اند که بطوریکه رضایت نسبی آحاد مختلف مردم فراهم شده است.

رئیسی تصریح کرد: شهرستان سیروان یکی از امن ترین شهرستان های،استان است که در کاهش جرایم به خصوص سرقت نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

فرماندار شهرستان سیروان گفت: اراضی شهر لومار به مالکیت منابع ملی در آمده و مسائل و مشکلات زیادی برای شهروندان و عموم شهر لومار به وجود آورده و در بحث سند و ساخت و ساز مردم با مشکلات فراوانی مواجه هستند که انتظار می رود این مهم در دستور کار قضایی قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه این شهرستان فاقد نمایندگی تعزیرات حکومتی است، افزود: مردم برای رفع مشکلات صنفی و غیره به شهرستان همجوار چرداول مراجعه می کنند که انتظار می رود اداره تعزیرات حکومتی در این شهرستان دایر شود.

وی با اشاره به اینکه این منطقه فاقد نمایندگی پزشکی قانونی است، اظهار داشت: آحاد مختلف مردم برای مجوز دفن اموات و دیگر نیازها به مرکز استان مراجعه می کنند که هم زمان بر و از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه هستند که انتظار می رود این مهم نیز در دستور کار قرار گیرد.

همچنین امام جمعه شهرستان سیروان از عدم استقرار برخی ادارات در این منطقه گلایه کرد و گفت: با گذشت چندین سال از تبدیل شدن این منطقه به شهرستان ، هنوز برخی ادارات بصورت تک نفری و چندین اداره در یک ساختمان‌ مشغول به کار هستند و برای خدمات دهی به مردم فاقد امکانات هستند.

حجت الاسلام محمدحسن فریادی افزود: این شهرستان فاقد امکانات و زیر ساخت های لازم از جمله زمین فوتبال،استخر، زیر ساخت های لازم برای ورزش بانوان، آموزشگاه رانندگی و غیره می باشد که بدلیل نداشتن امکانات اولیه، بسیاری از مردم علی رغم میل باطنی زادگاه خود را ترک و به دیگر شهرهای کشور مهاجرت می کنند.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان بدلیل عدم به اتمام رساندن پروژه های راه سازی متاسفانه در در بن بست جغرافیایی قرار گرفته است، اظهار داشت: بعد از گذشت چندین سال هنوز جاده لومار به ایلام، جاده چرمین به حمیل، جاده قاضی خان بدره و غیره به اتمام نرسیده است که انتظار می رود با توجه به محرومیت منطقه این مسائل که عامل توسعه شهرستان هستند، عملیاتی شوند.

انتهای پیام



پست های مرتبط