واگذاری زمین برای احیا و اجرای طرح های آبخیزداری در الموت جدی گرفته شود/الموت پر آب اما تشنه

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری زمین های کشاورزی که قابلیت احیا دارد، تامین آب شرب روستاییان و عشایر، اجرای طرح های آبخیزداری و تقویت گردشگری موجب توسعه منطقه الموت می شود.



به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری از قزوین؛ جلسه مشترک شورای مجله خبریمه ریزی و توسعه استان و کمیته مجله خبریمه ریزی شهرستان قزوین روز چهارشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و مجله خبریمه ریزی، کاظمی فرماندار قزوین، نوری امام جمعه الموت شرقی، مدیران دستگاههای اجرایی و شهردار و اعضای شورای اسلامی در خانه فرهنگ معلم کلایه برگزار شد.

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهارداشت: الموت از ظرفیت فرهنگی بالایی برخوردار بوده و سطح سواد مردم آن یک شاخصه ارزشمند است که سرمایه های گرانبهایی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: علیرغم ظرفیت های خوب گردشگری و کشاورزی و داشتن محصولات شاخصی چون گیلاس و زغال اخته و مناطق تاریخی و طبیعی در الموت و زیتون در طارم متاسفانه این فرصت و توانمندی در سالهای گذشته از سوی مدیران استان مورد توجه قرار نگرفت و از توسعه متوازنی برخوردار نشدیم.

سیاهکلی بیان کرد: اگر این مناطق در استان دیگری مانند اصفهان بودند امروز از شرایط بهتری برخوردار می شدند اما چون بلد نبودیم از این ظرفیت استفاده کنیم هنوز محرومیت و بی توجهی در بخش های مختلف آن دیده می شود.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الموت و طارم از مناطق مولد هستند و از نظر نیروی انسانی، ظرفیت اقتصادی، کشاورزی و گردشگری می توانند مقصد گردشگری شوند اما هنوز بسیاری از روستاهای آن جاده مناسبی ندارد.

الموت پر آب اما تشنه

سیاهکلی اضافه کرد: با وجود رودخانه پر آب شاهرود اما متاسفانه الموت تشنه است و بی توجهی به اجرای طرح های آبخیزداری موجب شده رانش زمین آسیب های زیادی به منطقه وارد کند.

وی گفت: دولت جدید نگاه خوبی به توسعه مناطق دارد و با گازرسانی بسیار خوبی که به روستاها شده شاهد بازگشت مردم بومی و افزایش جمیعت ساکن هستیم که اگر با مجله خبریمه جلو برویم به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی توجهی به گردشگری منطقه موجب شده از این فرصت نتوانیم برای کسب درآمد و رونق اقتصادی استفاده کنیم که اخیرا با جذب سرمایه گذار برای توسعه منطقه دریاچه اوان اقدام شده است.

وی گفت: در الموت مردم منطقه در کنار کشاورزی در دامداری سنتی هم مشغول فعالیت هستند اما در اعطای مجوز سخت گیری می شود که از ریاست سازمان جهاد کشاورزی درخواست می کنیم در این زمینه تسهیل گری کنند.

سیاهکلی اظهارداشت: واگذاری زمین هایی که قابلیت احیا دارد به کشاورزان، تامین آب شرب روستاییان و عشایر، اجرای طرح های آبخیزداری و اجرای طرح تفضیلی شهر معلم کلایه از مطالباتی است که می تواند رضایت مردم را بدنبال داشته باشد.

انتهای پیام


آیا این خبر مفید بود؟

0

0


نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف






پست های مرتبط