جزییات تحریم هاى جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد

خزانه‌داری آمریکا سه شرکت و یک فرد را نیز در ارتباط با تحقیق، توسعه، تولید و تهیه پهپادها و قطعات پهپاد ایرانی از جمله پهپادهای شاهد تحریم کرده است.



به گزارش گروه بین‌الملل مجله خبری، خزانه دارى آمریکا یک شرکت را به اتهام مشارکت در ارسال پهپادهای ادعایی برای بهره گیری روسیه در جنگ اوکراین تحریم کرده است.

این نهاد آمریکایی سه شرکت و یک فرد را نیز در ارتباط با تحقیق، توسعه، تولید و تهیه پهپادها و قطعات پهپاد ایرانی از جمله پهپادهای شاهد تحریم کرده است.

شرکت خدمات فرودگاهی سفیران را به اتهام مشارکت در هماهنگ کردن پروازهای نظامی میان روسیه و ایران، از جمله پروازهای انتقال پهپاد، پرسنل و تجهیزات به روسیه مورد تحریم های خود قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین مدعی شد شرکت پراور پارس را که ارتباط نزدیکی با دانشگاه امام حسین (ع) دارد، به اتهام مشارکت در تولید پهپاد برای نیروی دریایی سپاه تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ادعا کرد شرکت داما در روند توسعه و تولید پهپاد شاهد-۱۷۱ و ساخت و تهیه تجهیزات موتورهای جت پهپادهای مورد استفاده سپاه نقش داشته است.

دیگر شرکت ایرانی که شامل تحریم های جدید آمریکا شده است، بهارستان کیش نام دارد که به ادعای واشنگتن بر پروژه های مختلف دفاعی از جمله تولید پهپاد شاهد نظارت داشته است.

طبق ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، رحمت اله حیدری، مدیرعامل شرکت بهارستان کیش، مشارکت فعالی در اقدامات این شرکت برای تامین قطعات داشته است.


آیا این خبر مفید بود؟

1

2


نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 2 رای مخالف






پست های مرتبط