62 کیلومتر از محور قزوین، الموت به تنکابن آماده بهره برداری می شود

62 کیلومتر از محور قزوین، الموت به تنکابن آماده بهره برداری می شودمدیر طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور در استانهای قزوین و زنجان گفت: 62 کیلومتر از محور قزوین، الموت به تنکابن در محدوده استان قزوین با 90 درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح شده و در ماههای آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.


به گزارش مجله خبری از قزوین؛ نشست خبری مدیران شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در استان قزوین با موضوع تشریح دستاوردهای سه ساله دولت سیزدهم روز چهارشنبه با حضور وهاب میزانی مدیرکل راه و شهرسازی، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن، آلوردی مدیر شعب بانک مسکن استان، امجد رئیس پایانه راه آهن قزوین، عباس قربانی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان، شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان ، نصیرزاده مدیر طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور در استانهای قزوین و زنجان در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی قزوین برگزار شد.

رحیم نصیرزاده مدیر طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در استانهای قزوین و زنجان در این نشست اظهارداشت: جاده قزوین، الموت به تنکابن از پروژه های مهم ملی است که در سال 86 بعنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور کلید خورد و در سال 94 اجرای آن به شرکت ساخت محول شد که این مسیر به طول 164 کیلومتر در دست اجراست.

وی بیان کرد: حدود 96 کیلومتر از این جاده در محدوده استان قزوین در چهار قطعه و 68 کیلومتر در محدوده استان مازندران در دو قطعه اجرا می شود.

نصیرزاده یادآورشد: این پروژه بدلیل مشکلات زیست محیطی و اعتباری چند سالی دچار وقفه و رکود شد که با نشست های تخصصی توانستیم با ایجاد گالری برای عبور وحوش بخش زیادی از چالش ها را حل کنیم.

این مدیر بیان کرد: 62 کیلومتر از محور قزوین، الموت به تنکابن در محدوده استان قزوین با 90 درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح شده و در ماههای آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

مدیر طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در استانهای قزوین و زنجان گفت: ساخت دو گالری برای عبور وحوش منطقه، 9 دستگاه پل و 4.5 کیلومتر دیوار ساخته شده و خاکبرداری به میزان 7 میلیون مترمکعب، دو میلیون مترمکعب خاکریزی، روکش آسفالت 382 هزار مترمکعب و اتصال 3 کیلومتر مسیر به اتوبان از کارهای انجام شده است.

نصیرزاده اظهارداشت: در محدوده استان تاکنون 995 میلیارد هزینه شده که در سه سال 464 میلیارد تومان تخصیص داده شده و 230 میلیارد تومان مطالبه پیمانکاران باقیمانده است.

این مدیر اظهارداشت: با یک پیمانکار غقد قرارداد کردیم تا برای نصب نیوجرسی و نصب علایم و خط کشی مسیر آماده شده اقدام کند که بتوانیم محدوده استان را آماده تردد خودروها کنیم.

وی گفت: برای اجرای 34 کیلومتر مسیر باقیمانده به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و با تکمیل این طرح در سه سال آینده مسیر جدیدی در محور قزوین به استان مازندران گشوده می شود و با کوتاه شدن مسیر ، سالانه میلیون ها لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

با تکمیل و افتتاح جاده قزوین- الموت- تنکابن طول مسیر از ۳۳۰ کیلومتر به ۱۶۴ کیلومتر، زمان طی مسیر از ۶ ساعت به ۳ ساعت کاهش یافته و سالانه بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می شود.

توسعه گردشگری بیشتر در رودبار الموت و رودبار شرقی، توسعه منابع مالی و زیربخش‌های کشاورزی و دامداری، ساماندهی روستاهای منطقه الموت با تشویق و جذب توریست و بهره‌برداری از معادن الموت از دیگر مزایای احداث جاده قزوین، الموت به تنکابن است.

انتهای پیام



پست های مرتبط