پیگیری اجرای رتبه بندی معلمان در دستور کار است

نوری گفت: موضوع رتبه بندی معلمان اکنون درحال پیگیری است، معلمان مطمئن باشند که این امر پیگیری می‌شود.



به گزارش مجله خبری؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین نواختن زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی در دبستان دخترانه ایمان منطقه 12 شهر تهران با بیان اینکه امروز و سالروز ورود حضرت امام (ره) روز بزرگی است اظهار کرد: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید داریم که شهید فهمیده از سوی امام (ره)، رهبر خوانده شد. دانش‌آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ به فرمان امام (ره) لبیک گفتند و با شهادت آنان روز دانش‌آموز نام گرفت.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل زحمات تمام شهدا است که از سوی شهدا امنیت برای جامعه آورده شد. معلمان باید جهاد علمی را برای دانش‌آموزان محقق کنند این جهاد علمی باید منتج به استکبارستیزی و استقلال شود.

نوری ادامه داد: امیدواریم معلمان در چهل واره دوم انقلاب اسلامی مصمم‌تر گام بردارند و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه این مراسم با معلمان مدرسه ایمان به گفت‌وگو پرداخت.

در ادامه نوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر افتتاح پروژه‌های عمرانی را در اقصی نقاط کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور داریم مدارس در تمام روزهای دهه فجر حضور جدی دارند حضور در مزار شهدا، مرقد امام (ره) از جمله مجله خبریمه‌هاست که عموما در مدارس اجرا می‌شود.

وی درباره معافیت مدارس از پرداخت آب و گاز افزود: این امر هرساله در قوانین بودجه است و برای سال آینده کمیسیون تلفیق آن را مصوب کرده اما سقف این موضوع همان الگوی مصرف است اگر موردی وجود دارد پیگیری می‌شود.

نوری بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی در دهه فجر در معاونت پرورشی برگزار می‌شود جشنواره‌های مختلفی با موضوع شهدا برای گرامیداشت یاد و خاطره آنان برگزار می‌شود همچنین مسابقات بین مدرسه ای و المپیادهای فرهنگی هنری در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه مقام معظم رهبری ۷ برکت را در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین و ۷ توصیه را ترسیم می‌کنند اظهار کرد: اگر به این توصیه‌ها عمل کنیم حتما به نتیجه می‌رسیم. یکی از اقدامات ما این است که تلاش کنیم از جوانان گام دومی در مسئولیت‌ها استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون رتبه بندی معلمان و افزایش اعتراضات معلمان در روزهای اخیر افزود: چند نکته تذکر به خود منِ معلم است و اینکه این موضوع اکنون درحال پیگیری است، معلمان مطمئن باشند که این امر پیگیری می‌شود. یک سری افراد همکاران ما را تحریک می‌کنند که مثلا سر کلاس درس نروند که این موضوع با هیچ قاعده‌ای جور نیست.

نوری با بیان اینکه بسیاری از اولیا با من تماس گرفتند که چرا معلمان سر کلاس درس نمی‌روند؟ گفت: مجبوریم به اولیا پاسخ مثبت دهیم. در این صورت حق دانش‌آموز ضایع می‌شود توصیه می‌کنم همکاران حتما حضور مؤثر در کلاس درس داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: رتبه‌بندی برای امسال نبوده و برای سال آینده بوده است لازم است با این موضوع صبورانه و آگاهانه برخورد شود تا خدای ناکرده ضد انقلاب و دیگران از این آب گل‌آلود ماهی نگیرند.

وی تاکید کرد: همکاران مطمئن باشند که به عنوان خادم همکاران فرهنگی موضوع رتبه‌بندی را پیگیری می‌کنیم تا آنچه که حق است انجام شود. درباره رتبه بندی تصمیماتی گرفته شده احتمالا تا فردا نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/


پست های مرتبط