دانشجویان ۴ تا ۱۱ سال درگیر تحصیل هستند/ دو درصد حق بیمه دانشجویان را دولت پرداخت می ‌کند

داداش پور گفت: دانشجویان وقتی وارد دانشگاه می شوند ۴ و یا ۱۱ سال تحصیل می کنند و هیچ پوشش بیمه ای نداشتند.



به گزارش خبرنگار رفاهی و آسیب‌های اجتماعی مجله خبری؛ هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، اظهار کرد: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در سراسر ‌کشور داریم که شامل انواع دانشگاه های آزاد، پیام نور، فنی حرفه‌ای، علمی کاربردی و ... است.

وی گفت: دانشجویان وقتی وارد دانشگاه می شوند ۴ و یا ۱۱ سال تحصیل می کنند و هیچ پوشش بیمه ای نداشتند سازمان تامین اجتماعی در این زمینه به کمک ما آمد تا دانشجویان از خدمات بیمه برخوردار شوند.

داداش پور تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان را داریم که ارائه تحصیلات به دانشجویان می دهد و وام هایی را به دانشجویان می دهد، بحث پوشش بیمه ای یک تسهیلات است که سازمان امور دانشجویان می تواند آن را به دانشجویان اطلاع رسانی کند.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: دانشجویان از ۱۲ درصد تا ۱۸ درصد حق بیمه را پرداخت می کنند و دو درصد را دولت پرداخت می کند این یک فرصت برای دانشجویان است تا از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تفاهم نامه ۳ حوزه داریم، یک حوزه مربوط به سازمان تامین اجتماعی و ۲ حوزه دیگر مربوط به سازمان امور دانشجویان است تمام تلاشمان را می کنیم تا تمام دانشجویان از این فرصت مطلع و بهره مند شوند.

انتهای پیام/


پست های مرتبط