ولنتاین خوب است یا بد؟ / سهم هنر ایران و گردش مالی کارگر ایرانی در ولنتاین کجاست؟

بهتر نیست روز ولنتاین به جای خرس‌های قرمز چینی، قلب‌ها و گل‌های کاغذی عشق و محبت به عزیزان را با سمبل‌ها و نمادهایی نشان دهیم که به دست تولیدکنندگان خودمان ساخته و پرداخته شده است؟



به گزارش خبرنگار جوانان مجله خبری؛ دقیق نمی‌دانم از کی و کجا؛ ولی خیلی وقت است که ما در ایران جشنی که در ادیان مسیح است را هر سال جشن می‌گیریم. همه کسانی که همدیگر را دوست دارند در این روز به یکدیگر هدیه می دهند و علاقه خود را اصولا با سمبل هایی که اغلب قرمز رنگ هستند به نمایش می‌گذارند. روز ولنتاین و حتی مجله خبریمه ریزی برای سوپرایز کردن و خاص برگزار کردن این روز به جایی رسیده که انگار موظف شده‌ایم هر سال به استقبال این روز برویم، آن هم به شیوه‌های جدید و خاص‌تر.

هر سال از اواسط بهمن ماه رنگ و لعاب برخی مغازه‌ها به رنگ قرمز، که خیلی‌ها آن را رنگ عشق توصیف می‌کنند؛ در می‌آید. از بادکنک و گُل گرفته تا خرس‌های معروف ولنتاینی و یادبودهای گران قیمت و آنچنانی. همه این‌ها دست به دست هم می دهند تا عاشق و معشوق های زیادی این روز را جشن بگیرند. شاید سال های قبل اگر در چنین روزی به خیابان آمده باشید؛ دیده اید اغلب کسانی که از کنارتان رد می شوند و یا در مترو و اتوبوس با شما هم مسیراند کادو و یا گل در دست دارند که قطعا به پاس روز ولنتاین برای یکی از عزیزانشان هدیه گرفته‌اند.

اما حالا در 25 بهمن‌ماه 1400، چه بخواهیم و چه نخواهیم ولنتاین را قرار است برگزار کنیم و دوباره همه همان سمبل ها از چند روز قبل در شهر وجود دارد. حالا می‌توانیم به این موضوع هم به شکل تهدید و هم به شکل فرصت نگاه کنیم. حالا که فرهنگ ما هم ولنتاینی شده به جای برخورد و جنگیدن بهتر است برای فرصت‌های پیش رو مجله خبریمه ریزی کنیم. حالا بیایید با نگاه جدید تری به این روز نگاه کنیم. بهتر نیست به جای خرس های قرمز چینی، قلب ‌ها و گُل‌های کاغذی عشق و محبت به عزیزان را با سمبل ها و نمادهایی نشان دهیم که به دست تولیدکنندگان خودمان ساخته و پرداخته شده اند؟ همه این‌ها موجب می‌شود برای جبران هجمه غربی ها به کشور، فرهنگ ایرانی- اسلامی را به عنوان نمادهای روز عشق به کار بگیریم که باز هم متهم به اجرای فرهنگ کشورهای بیگانه نباشیم. استفاده از صنایع دستی ، هنرهای خطاطی و... در پایه ای از تولیدات داخلی راهکاری است که می تواند این روز را فرصتی برای رونق اشتغال در کشور کند که حداقل پول خرید خرس های گنده و شکلات و ... در جیب کشورهای تولید کننده نرود و روز بعد از ولنتاین همه آن خرس‌های هدیه گرفته شده برای فروش سر از سایت ها در نیاورند.

سال هاست شاهد هستیم روز ولنتاین از سوی فعالان اقتصادی پیگیری می شود که البته برای این فعالان ولنتاین گردش مالی زیادی هم در پی داشته است. به هرحال باید تلاش کنیم تولیدات ایرانی سهم بیشتری از محصولات خارجی داشته باشند؛ نباید بازار داخلی کشورمان را به راحتی در اختیار چینی ها و ترکیه ای ها و... قرار دهیم.

اگر نمی توانیم جشن این روز را به طور دائم لغو کنیم پیشنهاد می شود مناسبت دیگری در تقویم بگنجانیم که چنین جشنی را در آن روز برگزار کنیم؛ روز ولادت حضرت علی اکبر را به نام روز جوان نامیده اند و روز تولد حضرت معصومه(س) را روز دختر، که این مناسبت ها بهانه ای برای تقدیر از جوانان و دختران کشور است و روزهای مبارکی داریم که می توانند روز عشق باشند.

انتهای پیام/


پست های مرتبط