ستاد سمن‌ها در دوره فعلی نباید منفعل باشد/ حل بخشی از مشکلات شهری را به مردم واگذار کنیم

علوی گفت: در دوره جدید بنا نداریم ستاد سمن‌ها منفعل و بی حرکت باشد و می‌خواهیم بخشی از مشکلات شهری با سمن‌ها را حل کنیم و بخشی از امور را به خود مردم واگذار کنیم.



به گزارش خبرنگار شهری مجله خبری؛ سید احمد علوی عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر در نطق پیش از دستور خود، اظهار ‌کرد: امروز ۸ اسفند ماه روز جهانی سازمان های مردم نهاد است اما سال‌هاست که آنطور که باید به سازمان های مردم نهاد و نقشی که دارند توجه نمی‌شود.

وی گفت: امام خمینی و رهبر انقلاب همواره به ارزش حضور مردم در عرصه های مختلف تاکید داشتند، مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب از تشکل‌های مردمی به عنوان ذهن فعال یاد می‌کنند همچنین اصل سوم قانون اساسی همواره و ماده ۷۱ قانون شورای اسلامی شهر صراحتا به مشار‌کت مردم تاکید شده است.

علوی بیان کرد: دامنه فعالیت سمن‌ها، بسیار زیاد بوده است. علی رغم تمام بی مهری های صورت گرفته در سال های اخیر قدردان تمام سمن‌ها هستیم چراکه همواره اقدامات موثری در شهر انجام داده‌اند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: بیش از ۶ ماه از شورای شهر گذشته است و مردم باید تفاوت شورا فعلی را در نوع عملکردها ببینند. در دوره جدید بنا نداریم ستاد سمن‌ها منفعل و بی حرکت باشد و می‌خواهیم بخشی از مشکلات شهری با سمن‌ها را حل کنیم و بخشی از امور را به خود مردم واگذار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را می کنیم تا سمن‌ها بتوانند در انجام امور مختلف شهری حضور جدی داشته باشند، گفت: سازمان های مردم نهاد پیمانکار دولت و شهرداری نیستند بلکه داوطلبانی بی چشم داشت برای حل مشکلات مردم هستند.

علوی تصریح کرد: نباید از نقش سمن‌ها در نوآوری و ... غافل شویم باید از تمام ظرفیت آن‌ها در حوزه های مختلف شهری استفاده کنیم بنده به دنبال این هستم که کمیته‌های مختلفی را ستاد سمن ها تشکیل دهم اما تمام دستگاه ها باید پای کار باشند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: امروز التیام جامعه ای که بیش از دوسال درگیر بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی بوده را می توانیم با مشارکت خود مردم حل کنیم و با همدلی مردم به سمت رفع مشکلات شهر برویم. سالمندان، زنان، کودکان و ... جامعه هدف ماست و تمام افشار را در نظر داریم و باید با همکاری مدیران شهری از سمن‌ها حمایت کنیم تا خدای نکرده این افراد ناامید نشوند.

وی خاطرنشان کرد: خواستار شکل گیری ارکان شهری برای حمایت از سمن‌ها و توجه به نگاه و آینده مشارکت های مردمی هستیم.

انتهای پیام/


پست های مرتبط