پیشگیری از اعتیاد نیازمند طرح های ابتکاری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از حمایت طرح های ابتکاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد خبر داد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از اردبیل، رضا قاسمیان در جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: طرح های ابتکاری با نتیجه بخشی بالا برای پیشگیری و در مان ضروری بوده و لازم است همه آحاد جامعه در این راستا ورود کنند.

وی با اشاره به عواقب وخیم اعتیاد به مواد مخدر در جامعه ، فوتی های ناشی از این آسیب اجتماعی را فراتر از کرونا دانست و خواستار اطلاع رسانی بیشتر از ویرانی های ناشی از اعتیاد به عموم مردم شد.

معاون استاندار اردبیل اظهار کرد: برای کاهش اثرات تخریبی مواد مخدر در جامعه و پیشگیری از اعتیاد دولت به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و لازم است همکاری و مشارکت مردمی و سازمان های مردم نهاد جلب شود.

قاسمیان بر توجه به اطلاع رسانی و همکاری رسانه ها در این خصوص تاکید کرد و افزود: مردم به دلیل اینکه از نزدیک با معتادان و عواقب مواد مخدر آشنایی و برخورد دارند،در راستای پیشگیری و مقابله می توانند با احساس مسوولیت ورود و همکاری کنند.

وی فعالیت در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد را اقدامی امدادی و منجی گرانه توصیف کرد و گفت: در این خصوص ایمان قلبی و معنوی و داشتن وجدان از اولویت ها بوده و انسان ها از اینکه موجب نجات دیگری می شوند ، احساس رضایت می کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه از تصویب نقشه راه توسعه مشارکت های مردمی در حوزه مقابله با مواد مخدر خبر داد.

بهنام بهشتی افزود: در توسعه مشارکت های مردمی، لازم است فرایند صدور مجوزهای سازمان های مردمی مقابله با اعتیاد از سوی بهزیستی تسریع شود.

وی با اشاره به نبود فضا در برخی اماکن ترک و در مان اعتیاد خواستار تامین این فضاها از زمین های بلااستفاده دستگاهها و تجهیز آن به وسایل ورزشی شد.

در ادامه این جلسه نمایندگان سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه درمان ، گزارشی از فعالیت های خود و نیازمندی های لازم ارائه کردند.

انتهای پیام


پست های مرتبط