اولین کارخانه نوآوری استان تا پایان اردیبهشت ماه بهره برداری می شود

استاندار اردبیل با اشاره به در حال اجرا بودن اولین کارخانه نوآوری استان از تکمیل این کارخانه و بهره برداری آن تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.



به گزارش خبرگزاری مجله خبری از اردبیل،سید حامد عاملی در جریان بازدید از روند تکمیل و بررسی مشکلات افزود: در کارخانه نوآوری تمامی ایده ها پرورش می یابند و در این مجموعه نیز تمامی ایده ها مطرح شده و بعد از نتیجه بخشی ،برای تولید به صورت صنعتی وارد بازار می شوند.

وی بیان کرد: کارخانه نوآوری زیرساخت مهمی برای نخبگان و افرادی که فکر و ایده جدیدی دارند، است.

استاندار اردبیل با تاکید بر حمایت از بخش دانش بنیان ها و ایده هایی که در حوزه دانش بنیان تولید می شود، اظهار کرد: با تقویت و عملیاتی کردن صنایع دانش بنیان، می توانیم زیرساخت های اقتصادی استان را بر پایه محکمی ایجاد کنیم.

عاملی به اهمیت واحدهای دانش بنیان اشاره کرد و گفت: لازم است در استان بتوانیم چند کارخانه به همین شیوه ایجاد کنیم تا فکرهای تازه به حوزه اقتصاد استان وارد شود.

وی اظهار کرد: ارزش افزوده ای که در حوزه دانش بنیان، ایجاد می شود به مراتب بالاتر از سایر بخش ها بوده و با توجه به اینکه صنعت دانش بنیان مبتنی بر خلاقیت و توان منابع انسانی است ، با این کار علاوه بر حفظ منابع انسانی دارای فکر در استان ، ارزش افزوده محصولات نیز وارد اقتصاد استان می شود.

استاندار اردبیل کارخانه نوآوری را زیرساختی برای طی شدن فرایند تبدیل فکر و ایده به محصول عنوان کرد و گفت: کارخانه نوآوری شامل بستر ، زیرساخت و منابع انسانی بوده که چرخه تبدیل ایده های مختلف نخبگان را برای تولید محصولات دانش بنیان فراهم می کند.

در این جلسه مشکلات کارخانه ، و واحدهای تولیدی زیر مجموعه آن با حضور مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط بررسی و بر رفع موانع و تسریع در اقدامات تاکید شد.

انتهای پیام


پست های مرتبط